onsdag 18 juni 2014

80-talet är tillbaka!

Hej på er!!
Härliga tider, 80-talet var ju en  underbar tid. Jag är född 76, så då har jag inte jätte mycket minnen från den tiden men vissa saker som mintgröna ballong gardiner, svarta pantrar i porslin,
 svär-morstungor och Nivea målade läppar glömmer man inte. 80- talet har nu väldigt starka influenser i inredningsvärlden.
Neon färger, stentvättat och  växter så som Kaktus, yuccapalm och mostrea är på väldig frammarch.
I år  har jag använt mig av dessa växter till mitt uterum för att få ett annat intryck.
Sukkulenter och kaktusar och en del palmer.
 
 
 
 
 
 
Visst får man en skön känsla av dessa växter, passar utmärkt i vårt sommar klimat. Och behöver inte vattnas så ofta.
 
 
 
 
 
 
 
Kanske är det fel vecka att blogga om kaktusar....nu när sommaren  är som vackrast,  jag önskar  alla en Härlig midsommar!! Kramar Petra

Inga kommentarer: