tisdag 13 maj 2014

Överraskning!!!

Härom dagen damp det ner ett stort paket i lådan...visst är det roligt när man inte har en susning om vad det kan vara. Som ett födelsedagsbarn drog jag med spänning upp kartongen och där i ligger precis vad jag behövde... 

Leila Lindholms egna bok Welcome home.
"Tankar, idéer och tips om hur du skapar ett tidlöst och levande hem"

Har varit nyfiken och trånat efter denna bok länge, men har aldrig blivit färdig att inhandla den.

Med en stor kopp te kröp jag upp i soffan och njöt till fulla muggar... kanske inte allt i min stil, men ändå väldigt mycket att vila ögonen på... en bok att bläddra i gång på gång. 

Leila har alltid varit en av mina favoriter, har alla hennes kok och bakböcker då jag älskar hennes recept, ja även hennes bakverk. Så nu är äntligen samlingen fulländad. 

I boken beskriver hon rum för rum, enkla tips och idéer, från tomt rum till harmoni och en massa massa inspiration. 

Här skriver hon om ett  fantastiskt bra sätt att komma igång med att inreda ett rum eller ett helt boende...

"Att bygga ett hem är som att skapa en välkomponerad måltid. Börja med att formulera för dig själv vad du vill att ditt hem ska vara. Vilka är ni som bor där, Vilken funktion ska hemmet ha, vad tycker du om, vad gör dig lycklig? Är det fleras personer som bor i huset kan det vara en utmaning att skapa ett hem där alla trivs och känner sig bekväma trots att behoven och smakerna går isär. Sök inspiration, tex från tidningar, böcker, internet och filmer. Tänk stort utan begränsningar. Det här är inspirationsstadiet-det ska vara stort och yvigt. Lämna inget åt slumpen och önska allt ni vill i detta läge. När ni samlat in bildmaterial kan ni börja lägga ett pussel. Se hur ni kan få bitarna att passa  och vad som behöver sorteras bort. Flytta runt tills ni skapat harmoni. Det här arbetet är bra att göra tillsammans- se till att alla gillar helheten. När ni är helt nöjda klistrar ni upp resultatet på en bit kartong. nu vet alla inblandade vad det handlar om, alla ser samma bild och ni kan börja inreda ert hem!"

Text från boken Welcome Home, Leila Lindholm Ulrika Magnusson, Walther and books.

ett smakprov med bilder ur boken

 







Kan garantera att jag har många kvällar räddade nu...

Kram Lina

Inga kommentarer: