onsdag 23 oktober 2013

Höst, äpple, löv.....

Hej på er!!
vilket hemskt väder vi har fått, när regn och rusk kommer blir jag extra sugen på att fixa lite i hemmet..
Det blir en kort period av höstpynt för mig,. Jag har redan börjat att förbereda inför mina vinter kvällar och då är det gran, mossa kottar och allt annat som hör julen till. Så därför vill jag hålla ner kostnaden på höstpyntet. Det bästa sättet då är att använd det naturen ger.
 Till helgen skall jag ha en liten bjudning. Äpple och höstlöv skall jag dekorera med och även ha med på menyn.


 Torkade äpplen är både gott och vackert.
 Murgröna och några Ingrid-marie  äpplen grov ståltråd så har du till en vacker dörrkrans.
 Ute på verandan vore det fint med ett ljusfat med äpplen.
 Höstlöv...se det vackra.



 Att sätta äpplen på blommpinnar i en vas med löv, blir en vacker bukett.

 Stilrent....Så kanske jag skall göra. 

 Eller varför inte bara lite härliga höstlöv..
 Jag hoppas att ni också fått lite idéer vad man kan göra med det naturen ger... 
Jag fortsätter med att måla verkstad ,packa upp varor och samla gran ris och mossa.


Kram Petra

Inga kommentarer: