onsdag 19 juni 2013

Min trädgård.

Hej hej!!
Tiden springer iväg, det är redan midsommar.  Skönt med lite ledig tid tillsammans med vänner och familj. Firandet kommer att ske hemma i vår trädgård på traditionellt vis. Midsommarstång, jordgubbar, sång och mycket sill i dill. Längtar....Har avslutat en del arbeten denna vecka och påbörjat nya och även börjat planera inför Formex-mässan 2013. Jag skall tillsammans med Hjärterum bygga tre stora montrar så det krävs bra planering och mycket förarbete.
Så här ser min trädgård ut idag. Den japanska humlen har verkligen fått fart, här klänger den på en pilkrans.
 Plymspirean som står mellan uterummet och duschen är som finast just nu, jag tokgillar den.
 I förra veckan gjorde jag ett växtstöd till min lilla svartavinbärbuske, såå fiint blev det.
 Här är mitt senaste loppis fynd, gavlar till en trädgårds soffa. Ett utmärkt sommarprojekt.
Och till min stora lycka så fann jag denna skönhet i trädgården i dag.  Vit klockranka...Visst är den vacker!
Nu vill jag önska alla en skön midsommar..
Många kramar Petra

Inga kommentarer: