söndag 17 februari 2013

Hjälp oss Hjälpa något som ligger oss varmt om Hjärtat..

 
 
 
God söndags eftermiddag...
 
Denna söndag kommer ämnet avika lite från vad som brukar erbjudas här på bloggen...
 
Något som ligger mig än mer varmare om hjärtat...
Det är något magiskt med de små fyrbenta liven..
Tänk att de kan göra en så glad av att bara vara i närheten av dem..och se på allt deras bus....
Som med allt annat så med fördelar så kommer nackdelar...
Och det är då man är så tacksam för att de finns fantastiska medmännsiskor som arbetar med detta ofta ideellt..
Ikväll vill jag presenetera Djurambulansen!!
 
 
 
Kort om Djurambulansen
Djurambulansen är en ideell förening bestående av människor som inget hellre vill än se till djurens välbefinnande.
Grunden till föreningen lades år 2008 i Göteborg och föreningen har sedan dess vuxit med hjälp av medlemmar, sponsorer, donatorer och andra samarbetspartners.
Föreningen växte och täckte efter en tid hela Västra Götalands län. Sedan den 9/6 2012 täcker vi även hela Stockholms län och ser starten där som ett delmål i vår vision om att bli rikstäckande.
För att lyckas med vårt mål att bli rikstäckande måste vi få in ännu fler både medlemmar och sponsorer, även i de län vi ännu inte finns. Vi växer ständigt och vet att det finns ett stort behov av oss i hela Sverige.
Alla våra ambulanser är godkända som djurtransporter av Länsstyrelsen och är registrerade som detta hos Jordbruksverket.

Vad gör Djurambulansen?
Vår viktigaste uppgift är att rädda liv och minska djurens lidande vid en olycka eller ett plötsligt sjukdomsfall. Genom ambulansens existens säkerställs en korrekt hantering av ett stressat eller skadat djur. Vi samarbetar bl.a. med polisen, länsstyrelsen och räddningstjänsten och står till tjänst för våra medlemmar och allmänheten.
Vad kan jag som privatperson eller företagare göra?
Vi tar årligen emot tusentals samtal angående djur i nöd och rycker ut dygnet runt, året om. Detta kan vi enbart göra med hjälp av sponsorer och medlemmar.
Som medlem i Djurambulansen betalar man 295 kr/år och får då två fria körningar; antingen akuta eller planerade till sin veterinär. Eventuellt överskott av pengarna går bl.a. till att finansiera hjälp för övergivna, upphittade och skadade djur.
Vill du bli företagssponsor så finns flertalet olika varianter av sponsorskap, vilket passar Dig/Er?
 
 
 
 
 
 
Godingen nedan Diesel gjorde att jag kom i kontakt med Djurambulansen..
På nyår mådde han inget vidare så vi åkte till blå stjärna i Borås där han fick tillbringa 2 dagar..
När jag hämta honom så bokstavligen hoppa han upp i famnen på mig och klamra sig fast...
Vi fick åka hem..Men redan efter några veckor blev han dålig med samma symtom.. In på Blå stjärna igen.. Efter några dagar här så ringde de och sa att de inte kan göra mer, men de finns mer kunskap och resurser på Blå stjärna i Göteborg..
 
Så Diesel behövde komma till Göteborg..
Utan tvekan så skulle jag avboka vad som helst för att ta han dit...
Men min största svaghet är när dessa små liv inte mår bra.. Skulle jag klara att hämta han, upp hoppandes i famnen, Och han i tron att vi skulle hem.. För att sen lämna ifrån mig honom en timma senare..
 
Nä .. Frågade då om det fanns något samarbete mellan sjukhusen och om det fanns någon transport..
Det fanns det inte.
Men då presentera hon Djurambulansen..
Är man medlen där för 295kr/år så ingår 2 Gratiskörningar per år..
antingen  akuta eller bokade....
 
Jag ringde dem och fick ett fantastisk bemötande, blev medlem, men då körningen behövdes göras omgående, kunde de inte se att jag betalat omgående..
Men helt enkelt litade på att detta gjordes..
Och omgående påbörjade körningen mot Borås för att hämta upp min Diesel och köra honom till Göteborg...
Jag tror vi alla förstår att dessa 295kr inte ens täcker milersättningen...
 
 
Ovan ser ni min goaste kille... Nu är han lite större..
Detta var i augusti 2011
Jag hade ett halvår matat och pysslat om en hemlös katt..som valt att flytta in på min terass..
En dag när jag kommer hem från jobbet..Så mjauar hon på mig och vill att jag ska följa med runt huset..
Hon sätter sig och mjauar och ut under terassgolvet kommer 4st toksöta små yrväder..
Kunde inte sova de närmaste 4 nätterna, va ute och kollade till dem hela tiden..
Så inget skulle skada dem...
Men sömnbristen höll inte i längden..
Så hela bunten fick flytta in.. det skulle snart vankas vinter och de skulle de inte klara..
Så har sen dess haft dessa godingar...

 
 
 
Självklart är ju min tanke att jag vill verkligen hjälpa denna förening att hjälp mer Djur och fler husse & matte som kanske inte har möjligheten att köra sina djur...
 
Vi har mellan 1000-1500st fina besökare här på vår blogg/dag..
Och jag är övertygad att vi är minst 100st av dessa som oxå har husdjur hemma eller på ett eller annat sätt vill göra allt för våra fyrbenta inte bara våra egna utan andras familjemedlemmar samt alla de djur som inte har turen att ha husse & matte...
 
Och vad är då 295kr/år?! Det gör vi åt på ingenting utan att tänka..
Men om vi nu skulle göra detta tillsammans här idag skulle de generera 29500kr till djurambulansen
och för de pengarna är jag övertygad att vi kan hjälpa Djurambulansen att hjälpa många djur..
 
Bara en sådan sak att få 2 körningar per år.. och är man själv så är detta ju fantastisk hjälp.. då man vet att sina små inte gillar att transporteras i bil men man måste hålla full fokus på att köra..
 
Nu kan man boka sin transport och ge full fokus på att lugna sin familjemedlem..
Och för er som inte har djur men även för oss som har.. Att ha detta nummer att ringa.. ex om oturen är framme man kör över ett djur eller ser ett skadat djur, men inte klarar av att ta hand om det själv..
 
Ringer man deras nummer lovar de att det åker ut och tar hand om detta!
Detta är bara några saker som gör det givet för mig att vara medlem..
Vill ni läsa mer om dem så finner ni deras hemsida här
 
Och det är även på denna sida som ni går in under stöd oss som ni går in och blir medlemmar. 
 
Och för att göra det än mer attraktivt att bli medlem så erbjuder jag alla som blir medlemmar och visar upp sin inbetalning i butiken och handlar över 1000kr
så drar jag av medlemsavgiften på 295kr i rabatt på Ert köp!!...
Kan det bli bättre vi alla vinner på detta..

Så denna söndagkväll ber jag er ödmjukast att stödja denna fantastiska förening så det kan hjälpa så många djur som möjligt....
 
Gå gärna in och gilla dem på deras FACEBOOKSIDA
 
Mycket text denna kväll.. Men jag hoppas ni tog er tid att läsa..
Tusen tack på förhand
stor djurvänskram
Ann-louise
 
 
 
 
 


1 kommentar:

Anonym sa...

Detta hade jag inte en aning om, en djurambulans! Självklart kommer jag att stödja dem! Tack för infon.
Hälsning från en annan djurälskare.
(Underbara katter du har...)