måndag 28 januari 2013

Stor favoriten Olsson&jensen!!!

 
Tänkte denna Måndag kväll visa lite av vad vi köpt in på Formex..
För er som följer bloggen vet ju att min absoluta favorit är Eva & hennes Olsson & jensen
Vi har ju möjligheten att få lite förhandstitt på vad som komma skall i hennes monter då vi är uppe hela veckan...
för när kl slår 9,30 och mässan öppnas så har vi alla samma förutsättningar för först då släpper Eva alla hennes vintage möbler som är i montern... och allt är typ slut på 15min.. helt galet...
Så vi går alltid i förväg och spanar in vad det är vi vill ha och inte och i vilken ordning vi ska välja sakerna... för man får långt i från allt det man önskar.. Vi har Room, Artelleriet, dusty deco, spiti mfl inredningsbutiker som oxå vill ha sina absoluta favoriter...
 
 
Det vackra skåpet nedan kommer att stå vackert i butiken från och med onsdag...
 
 
 
Så läckert när Eva har fällt ner klinkers i trägolvet.. har beställt minst 3 olika klinkers i vackra mönster och färger...
 
 
Vackraste speglen hade vi som nummer 1 på vår lista och står nu vackert i butiken.. och går loss på 19 995kr och första kunden är redan hemma och mäter.. så vi får se om den får stå kvar.. hade vart urläcker i någon hotelfoaje eller något liknande...
 

 
 
skänken ovan var urläcker på baksidan är den fylld med massa olika fack för förvaring...
Men Artelleriet i Göteborg hann före...
 
 
Bysten nedan har vi haft hemma för länge sedan, men fick nu åter komma till Hjärterum...
 
 

 
sängen nedan blev min favorit efter speglen.. tror allt den får flytta hem till mig här fram i vår.. när de blir dax att styra upp här igen...
 
 
 
Våra vackra sammetsskärmar med tillhörande sammetskudde i samma färg.. Har vi ju flera vackra färger,, Nyhet för våren var denna vackra blåa... så fin till guld... båda finns nu att köpa i butiken!
 
 
Stolen ovan blev vår oxå men han bara in i butiken för att samma dag få ett nytt hem...
 
 
Massa superfina dukar i härliga färger och mönster kommer som nyhet oxå...
 
 
Denna supersöta soffa fick oxå bara mellanlanda i butiken en dag innan den fick ny ägare... på gott och ont..=) vi vill ju oxå hinna njuta lite av sakerna...=)
 
 
Mer vackra dukar...
 
 
Denna mässa slår nog utan tvekan rekord på inköp av lampor!!! så galet mycket lampor i alla dess möjliga utföranden tak, vägg, golv & fönster lampor..den ena vackrare än den andra.. kan ju kanske hoppas att alla inte kommer samtidigt.. då tror väl ni jag sadlat om till lampaffär.... =)
 
 
Mer smakprov från inköp kommer på torsdag.. för imorgon får ni inlägg av Lina om lite info om konsultationer samt lite bilder på ett jobb Lina gjorde för Gastronomi Elva i torsdags...
Och onsdag är Petras bloggdag.. så får vi se var hon har för inspiration att dela med sig av...
 
Och tack alla som redan idag vart inne och lämnat in ansökan för jobben..
Fick även en påpackning av en grabb per telefon idag.. att han var mycket upprörd över att vi skrivet att vi bara söker töser..
Självklart sa jag att även grabbar är välkomna att söka tjänsterna och har samma förutsättningar..
Så om ni är några grabbar som läser detta och oxå skulle vilja jobba hos oss på Hjärterum så är ni självklart välkomna att söka!
Och jag tar till mig kritiken och ska tänka till både en och två gånger innan jag ska formulera mig nästa gång!
 
Ha nu en fin vecka så ses vi här inne på Torsdag..
Imorgon blir det att åka till Kalmar på jobb.. några grabbar som har krog där som sett mina senaste fem krog/restaurangjobb och vill ha min hjälp.. spännande att se vad detta kan leda till..=)
 
kram så länge...=)
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: