fredag 9 november 2012


Hej alla läsare!
I måndags började mina inspirationskvällar, så nu är det fullt upp med det.
 I dag har även Helena varit här och fotat arrangemang och julgrupper som jag har gjort.
 Dessa arrangemang och julgrupper kommer att finnas till beställning för företag och privat personer till jul. En av växterna som jag använt mig av är Rumsgranen (Araucaria).
Det är en fantastisk rolig, ful-snygg och gran-liknande växt som kommer ifrån Australien.


Granen är lättskött och den vill ha regelbunden vattning som helst skall ska stå i ett norrfönster.
Jag har en väninna som har haft denna gran i flera år och den är nu nästan 2 meter hög. :)
Den barrar aldrig!


Jag gillar det glesa växtsättet som gör att granen får en "go" form,
 detta lämpar sig väldigt bra för att hänga några kulor i till jul.
Nästa inlägg kommer det komma många härliga bilder ifrån inspirationskvällarna,
 jag samlar på mig lite varje kväll.
Ha det gott!
kram petra

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Skrev jag en kommentar innan eller… Jag minns inte, så jag skriver väl igen då, hi hi..
Hur mysigt som helst är det här hos dig iaf! Massor av inspiration så jag återvänder:-)
Kram Anna