tisdag 11 september 2012

Höst!


 Hej alla läsare!
Oj oj.. vad tiden går snart är det verkligen höst. Jag tror till och med att det var frost i natt och i med det så byter löven färg.
Så nu finns det kolossalt mycket fint att ta vara på i naturen bär, blommor, gräs och blad.
På lördag kommer ett gäng tjejer till mig på höstinspiration.  Så på bordet kommer det att ligga  nypon, rönnbär och fläderbär som jag redan har plockat i trädgården. Goa färger!






 Jag kommer även att dekorera med pumpor, de är perfekta att använda som vas. Jag gillar att duka med grönsaker.
Aburgin, kronertskocka och ljung är jätte fint ihop om man gillar den lila färgskalan..





Vi får väl se om någon väljer att göra ett så här vackert arrangemang.?





 Det är även hög tid att plantera ner lökar, allium och pärlhyacinter står på tur. Så troligtvis kommer det i jorden till helgen och jag lovar att det är värt besväret. För det finns inget härligare att se dom små knopparna komma upp på våren.





Vill bara upplysa att det finns ett fåtal platser till inspirationskvällarna kvar.

Kramar Petra

info@petrahallberg.se

Inga kommentarer: