tisdag 11 september 2012

Premiär...av både det ena och det andra.

God kväll eller snarare natt...

Precis hemkommen från en väns födelsedagskalas, med betoning på kakkalas...väldans gott om ni frågar mig.

 I helgen var vi på en premiär ja i alla fall för vår del, nämligen surströmmingsskiva. Är det någon av er som smakat? Vad tyckte ni?

Jag hade förväntat mig den värsta doft man kan känna och den vidrigaste smak man kan uppleva. Nyfiken som jag är måste man iaf smaka tänkte jag. Tro det eller ej, det var inte så vidrigt som jag hade förväntat mig, ja jag skulle inte vilja äta det varje vecka precis. Men en gång om året är inga som helst problem, i alla fall inte när man får alla tillbehör till och får sitta i en urmysig dekorerad lada som denna. Visst är det härligt när folk engagerar sig och lägger till det där lilla extra...och det hade verkligen surströmmingskomittén gjort, det kan jag lova.  

 
 Dörrarna öppnades och detta var vad som mötte oss...

 fantastiskt dukat bord med levande ljus och dricka i en gammal skottkärra...

 
Varje gäst fick en egen liten påse, med allt som kunde behövas inför kvällen, sånghäfte, tävlingsprotokoll, penna m.m, men det bästa av allt var ändå denna fantastiska näsklämma...
Tack alla för en supermysig kväll

 



Ännu en dag av höstfix i butiken och idag har vi packat upp ännu en av favoriterna inför hösten. Nämligen nyheten Kryddlagret.  En av våra skafferi leverantörer som vi inte handlat på några år, men som denna säsong verkligen levererade!!.
 Låt mig få presentera dessa otroligt vackra flaskor med ännu godare innehåll.
Det blir, te, tryfflar, senap, chutney, olivolja, kaffe, marmelader och mycket mycket mer. Visst är det roligt när både innehållet och förpackningarna håller måttet. Detta kommer bli en perfekt värdinna/värd gåva till alla höstkvällar.

Olivolja med smak av oregano, chili, timjan, svamp och tryffel...

Kaffe med olika smaker bla choklad och ingefära, i fina pappaskar.


Visst är flaskorna snygga?

Lite av dessa nyheter finns redan att känna och klämma på i butiken så ni som är nyfikna,
 Välkomna in.
Resten av veckan kommer bjuda på än mer höstfix i butiken...vi kommer framåt, kan jag lova. 
Idag kom elektrikern och började byta belysningen...så nu ska det bli än ljusare.

Hoppas vi ses!
god natt kram 
Lina






Inga kommentarer: