tisdag 24 juli 2012

trädgårdsföreningen...

...i Göteborg, var ett bra val av utflykt i söndags. Det kan jag starkt rekommendera om man gillar trädgård och fina miljöer. Där kunde man gå runt och titta och dofta på alla dessa fantastiska rosor, vi hittade till och med vår nysatta "New Dawn" ros som var helt bedårande...hoppas bara att vår blir lika fin...den första knoppen börjar leta sig ut i alla fall...
LYCKA!

Så i dag bjuder jag på en hel bildkavalkad från en underbar trädgård, med både vatten, lavendel, singel, rosor och mycket mycket mer...



 Man blandar ofta salvia och lavendel med rosor för att det förhindrar ohyran men också för att få dit flera humlor.
 En väldigt vacker blomma om ni frågar mig, Afrikansk lilja, den finns även i vit och det är min favorit.


 Vilket växthus...undra om det får plats på vår tomt???

  Ett hav av suckulenter, taklökar och kaktusar...

har ni fastnat hemma i trädgården och vill ha lite inspiration eller tips och idéer hur ni kan komma vidare, så hjälper vi mer än gärna till. Kom in till butiken så berättar vi mer.

Var tar dagarna vägen, har redan haft två roliga dagar på jobbet efter semestern. Idag har det faktiskt blivit en liten hörna höst i butiken...och mer ska det bli. Väldigt roligt att så många tittar in till oss i stan, fast att vädret är kanon, och fast att jag har börjat jobba är jag lika glad för solen som ni semesterfirare...man har ju dessa fantastiska kvällar.

Nu blir det kantarellmackor efter en härlig tur i skogen ikväll...
Tjingeling 
Lina

Inga kommentarer: