tisdag 15 maj 2012

Morsdag...

I söndags var jag ute på nätet och kikade och fastnade på en blogg, just då såg jag att hon gratulerade hennes lilla mamma på Morsdag, plötsligt blev jag konfunderad och trodde att jag missat min söta mamma på hennes alldeles egna dag, men så var det inte som tur väl var. Jag var inne på en blogg som är finsk, och där firade man Morsdag i söndags. 

Så med detta vill jag bara påminna alla att söndagen den 27 maj ska vi fira lilla mor.

Som ni säkert alla vet är Morsdag en högtid då barn firar sina mödrar. Visar sin uppskattning och lycka av att ha en mamma. 

Kollade upp hur detta med Morsdag egentligen har kommit till, och allt började i Philadelphia 1908, då amerikanskan Anna Jarvis ville hedra sin mamma, 1 år efter hennes bortgång. Det hölls en gudstjänst med fokus på moderskärlek, det delades också ut alldeles ljuvliga vita nejlikor till alla mammor, vilket var moderns favorit blomma.


 

Denna dag spred sig vidare ut i världen och vi i Sverige firade våra mammor fösta gången 1919. Men det var långt senare som dagen uppmärksammades i större omfattning.

Vill ni ha lite tips på vad ni kan köpa till lilla mamma på Morsdag , eller kanske vad ni mammor kan önska er, presenterar jag här nedan några bra förslag



Lollia kräm, väldoftande och vårdande för dina händer 249 kr



Vacker bok som passar nu i denna årstid, massor av inspiration till sommarhuset 498 kr


 Fantastisk parfym också från Lollia, finns i många olika dofter 498 kr
kom in och dofta och hitta din favoritdoft


om mamma tycker om att baka är det här den perfekta presenten. vacker bakform med teflonbeläggning, lovar att det blir fantastiskt resultat 498 kr


 Fin citattavla med många olika budskap i rustik stil 398 kr


Ljuvliga gratängformar från Rice i många lika storlekar och färger från 198 kr


Varför inte överraska med ett härligt doftljus i fin förpackning 249 kr


 Världens bästa slickepott(om ni frågar mig) i melamin som även tål värme, perfekt att ha som slev också, endast 69 kr



roliga grytlappar i olika färger, gjorda som en trasmatta 69 kr


Fint smyckesställ till alla mammas smycken 369 kr 


Hoppas att ni fått lite tips på vad ni kan tänkas ge till mamma,
 och ni glömmer väl inte att vi även slår in dem i vackra paket.

Hoppas att vi ses!
Kram Lina
 

Inga kommentarer: