onsdag 2 maj 2012

Kökslandet!!


Hej alla!!

Vilket vackert väder, i helgen har kökslandet blivit klart, och en del fröer är på plats. Mina händer är fulla av blåsor av allt grävande. Jag valde att göra en rund form, och delade upp landet i fyra sektioner allt för att få rätt växtföljd. I mitten kommer det att läggas skiffer  som en cirkel och kanten blir av rostigt järn. Det sägs att det skall bli kallare så jag väntar med mina försådda planter.Så som savoykål, rödkål, purjolök och rödbetor, de får snällt vänta några veckor till i växthuset.
De som jag har direkt sått i helgen är ruccola, salladslök, spenat och rädisor och om några veckor sår jag bondbönor, ärter, dill och alla andra sommar blommor... Vilken härlig tid det är.


 I växthuset står allt och trängs  i väntan på helt frostfria nätter, Då är det dags att plantera ut.. Här är luktärter och kärleksgräs. Som så småningom skall planteras i stora krukor..


 Det här är spenat som jag sådde i förra veckan, det är inte klokt vad det växer.. om några veckor kan jag skörda...Jihoo.
 I helgen gjorde jag även  min första Rabarberpaj, den smakade ljuvligt..För att skynda på rabarbern så täcker jag dom med en hink.Så växer de snabbare och blir jätte fina.
I mitt uterum spirar det... Allt växer så det knakar, Jag tror att vindruvan har växt flera cm denna helgen,och likaså potatisen.. 



De här är den bästa tiden på året, när allt börjar växa...Jag älskar det. Så är det någon som behöver hjälp i trädgården, antingen med plantering, ogräsborttagning gräsklippning eller varför inte planering av trädgård eller en  rabatt. så hör av er till mig, jag hjälper er.

Kram Petra





Inga kommentarer: