fredag 22 januari 2010

Godmorgon.. Här i Stockholm skiner solen och det är snart dax för ännu en dag på Mässan, Idag kommer de bli Ränder & Trender som ska få massa nyheter.. för efter tor-fre har nu Hjärterum som vanligt överskridit budgeten...=) så det är inköpsstopp, om jag inte trillar över något allelles oemotståndligt som jag måste ta hem til Er..
Kort sammanfattning för inköpen skulle jag nog säga vara Trädgård.. I mars kommer vi vara med på Hem & trädgårds mässan på åhaga med båda butikerna.. så mkt fokus har vart ljust på vackra ting som förgyller trädgården.. och jag har funnit massa... så nu längtar jag.. hjärnan bara sprakar med ideer o hur jag ska bygga montrarna och smycka entren och vad mer för inspirtationssaker jag kan hitta på.. jisses familj & mina töser kommer få jobba dygnet runt inför den mässan..=)

ovan ser ni en bild från Västergården, våren & sommaren är ju bröllopens tid och vi säljer mkt av deras bultande hjärta serie, bröllopsskålen som man kan få special beställd med namn & datum.. och samt den vackra sommarservisen...

en del som ställer ut på mässan, skulle verkligen behöva hjälp med att skylta sina produkter.. som ovan jättevackra saker.. men tyvärr tror jag många bara går förbi.. Medans jag såg hur varje enskild sak kommer bli en succe på mässan.. på mässan får ni se vad jag har planer med all denna rost..




självklart så blir de alltid trädgård,textil och mkt köksdetaljer samt påsk från Madam Stoltz



Nyhet för våren va att de hade lackat mkt av sakerna vitt, det tror jag skarpt på så det inhandlades..




våra små vita bokstäver från miljögården som vi säljer som smör.. har madame tagit fram i zink..

färglatt.. de lila/vita kuddarna kommer hem..

även här kommer de vita&lila

Lisbeth dahl.. här inhandlades kristallampor, vackra neccesärer. flera tvål pumpar med tillhörande glas & förvaring.. Brickor, tårtfat och massa annat..

trendkompagniet blev som vanligt mkt zink och små möbler.. men även all deras trädgård.. här men som syns lite dåligt.. en trädgårds dusch.. som kommer bli ett riktigt bra pris på...

hängmattor & hängfotöljer.. åh längtar till sommaren...
smart förvaring kommer oxå hem...

en ny serie för våren.. köpte allt från handdukar, mattor, kuddar & överkast...

är det möjligt att ha för mkt zink?.. behöver mer väggar både i butiken & hemma!!!!




Julevangeliet på vaxduk som tog slut i juals på en gång.. nu kommer de en variant för året om.. den vita finns redan hemma i butik...

band, snöre, spets.. känns som att hur mkt jag än köper tar det alltid slut...

som ni förstår kommer denna byrå hem...

hela denna serie från Nordal kommer va så läckert med alla dessa färger ihop...

Gillar när leverantörerna lyckas göra saker så att det verkligen ser gamla ut.. dessa kommer bli lite dyrare men så vackra....

för en annan som inte då gillar färg.. gick ändå helt igång på dessa färgglada ljusstakar... samtidigt som de väcktes massa ideer till Ränder & Trenders monter på Trädgårdsmässan... tro mig här kommer vi kompensera med den färg som uteblir på Hjärterum...=)
kunde inte motstå denna söta fågel bakom glas..

ljuslycktorna i vitt, glas & lila kommer...
underbar klädhängare..

söta fåglar från P&b

vacker att ha ståendes på gården med en plantering..

i samma serie, hållare för vattenslangen.


fågelburar & fågel dekorationer köpte jag flera sorter av...
gigantiskt stor tallrikshylla, otroligt vacker.. synd bara att de inte lagt mer kärlek på att dekorera den vackert... de kommer jag göra när den kommer till butiken!!

böckerna är i plåt och fungerar som förvaring... så läckra!!

de två runda klockorna finns ju redan i butiken, men denna variant av mora klocka kommer snart oxå... även den rostiga väggljusstaken som skymtar fram...
köpte in denna igen, då de 2 som kom i höstas försvann lika fort...
det var ett litet litet smakprov av vad komma skall.. nu ska laddas för läckra saker till Ränder.. ha en riktigt skön Lördag... kram

2 kommentarer:

Hjulia sa...

jag blir helstollig av att se allt snyggt - kan ingen bjuda med mig på formex nästa år... lokalerna kanske borde utsättas för en tillgänglighetstest?

Hjärterum sa...

ha ha.. ja de är mycket fint på mässan..
men samtidigt ganska tufft oxå.. hjärnan går på högvarv.. för att hålla budget, få ihop en helhet av alla de olika leverantörerna att allt lirar ihop och passar in i butiken.. och att de ska bli sälj i allt.. och en del saker ska köpas in så att resten säljs.. iallafall de är lite och tänka på.. =) kan lova dig att tillgänglighetstestet skulle nog få högsta betyg..;)